Zachęć dziecko do rozmowy o tym, co robicie w danej chwili. Zwracaj się do niego po imieniu, aby przyciągnąć jego uwagę i zaangażować w zabawę. Na przykład: „Heleno, widzę, że wycierasz ze mną stół po obiedzie!” lub „Widzę, że chowasz ze mną klocki do woreczka.

Wyświetl

Opis zabawy

Czy mam podać Ci więcej klocków?”. Nazywanie przedmiotów i czynności, a także powtarzanie słów i zwrotów, wspiera rozwój mowy oraz naukę nowych słów i znaczeń.

Warto także wpleść do zabawy liczenie przedmiotów, np. „Policzmy razem klocki, ile ich mamy?” – to świetna okazja, by stopniowo przygotować dziecko do nauki liczebników. Dzieci uczą się poprzez działanie, więc każda rozmowa o czynnościach, które wykonują, wpływa na ich rozumienie otaczającego świata oraz rozwój językowy.

Taka aktywność pomaga maluchowi poczuć się odpowiedzialnym i sprawczym, a także stanowi dobry początek do nauki samodzielnego sprzątania po zabawie czy posiłku. Każde takie działanie jest krokiem ku większej samodzielności i rozumieniu codziennych obowiązków.

Co potrzebujesz do zabawy

  • Codzienne przedmioty (np. klocki, ściereczki, naczynia)
  • Wystarczająco dużo czasu na wspólne czynności

Poznaj naszych ekspertów

dr Magdalena Bednarczyk

Neurologopedka

dr Anna Kloze

Fizjoterapeutka

mgr Paulina Chmurska

Pedagożka muzyki

mgr Justyna Hermaniuk

Psycholożka

dr Jolanta Stępowska

Fizjoterapeutka

Kamil Kasiak

Ratownik medyczny

dr Joanna Chomicz-Wlazły

Fizjoterapeutka

mgr Joanna Zdybel

Ortoptystka

dr Ewa Miśko-Wąsowska

Pediatrka

dr Monika Jodłowska

Doradczyni laktacyjna