Zachęć dziecko do rozmowy o tym, co robicie w danej chwili. Zwracaj się do niego po imieniu, aby przyciągnąć jego uwagę i zaangażować w zabawę. Na przykład: „Heleno, widzę, że wycierasz ze mną stół po obiedzie!” lub „Widzę, że chowasz ze mną klocki do woreczka.
Wyświetl
Opis zabawy
Czy mam podać Ci więcej klocków?”. Nazywanie przedmiotów i czynności, a także powtarzanie słów i zwrotów, wspiera rozwój mowy oraz naukę nowych słów i znaczeń.
Warto także wpleść do zabawy liczenie przedmiotów, np. „Policzmy razem klocki, ile ich mamy?” – to świetna okazja, by stopniowo przygotować dziecko do nauki liczebników. Dzieci uczą się poprzez działanie, więc każda rozmowa o czynnościach, które wykonują, wpływa na ich rozumienie otaczającego świata oraz rozwój językowy.
Taka aktywność pomaga maluchowi poczuć się odpowiedzialnym i sprawczym, a także stanowi dobry początek do nauki samodzielnego sprzątania po zabawie czy posiłku. Każde takie działanie jest krokiem ku większej samodzielności i rozumieniu codziennych obowiązków.
Co potrzebujesz do zabawy
Codzienne przedmioty (np. klocki, ściereczki, naczynia)