Wprowadzenie głoski [p] może być fascynującą przygodą dla Twojego dziecka! Poprzez zabawę z ulubionymi zabawkami, takimi jak pociąg czy pluszowa panda, maluch nie tylko nauczy się poprawnej artykulacji, ale także wzmocni umiejętności językowe i rozwój mowy.

Wyświetl

Opis zabawy

Rozpocznij od pokazania dziecku, jak prawidłowo wymawiać głoskę [p]. Zademonstruj, jak to robisz i zachęć malucha do naśladowania. Jeśli napotyka trudności, delikatnie złącz jego wargi palcami, aby pomóc w prawidłowej artykulacji. Następnie wybierz zabawki, których nazwy zaczynają się na [p], takie jak pociąg, pluszowa papuga czy panda. W trakcie zabawy podkreślaj pierwszą sylabę tych słów, np. "po-ciąg", "pa-pu-ga". Zachęcaj dziecko do powtarzania sylab: "pa", "pe", "pi", "po", "pu". Nawet jeśli początkowo jest to trudne, regularne ćwiczenia pomogą w opanowaniu prawidłowej wymowy. Tego rodzaju zabawa stymuluje lewą półkulę mózgu, odpowiedzialną za rozwój mowy.

Ćwiczenia z głoską [p] poprzez zabawę z ulubionymi zabawkami to ciekawa metoda wspierania rozwoju mowy u dzieci. Regularne powtarzanie sylab i wyrazów zaczynających się na [p] wzmacnia umiejętności artykulacyjne i fonetyczne malucha. Dzięki temu dziecko nie tylko poprawia swoją wymowę, ale także rozwija zdolności językowe i komunikacyjne.

Co potrzebujesz do zabawy

  • Dwie zabawki, których nazwy zaczynają się na [p], np. pociąg i pluszowa papuga lub panda

Poznaj naszych ekspertów

dr Magdalena Bednarczyk

Neurologopedka dziecięca

dr Anna Kloze

Fizjoterapeutka

mgr Paulina Chmurska

Pedagożka muzyki

mgr Justyna Hermaniuk

Psycholożka dziecięca

dr Jolanta Stępowska

Fizjoterapeutka

Kamil Kasiak

Ratownik medyczny

dr Joanna Chomicz-Wlazły

Fizjoterapeutka dzięcięca, terapeutka zajęciowa

mgr Joanna Zdybel

Ortoptystka

dr Ewa Miśko-Wąsowska

Pediatrka

dr Monika Jodłowska

Doradczyni laktacyjna