Wyświetl

zobacz więcej poniżej

Wprowadzenie głoski [p] może być fascynującą przygodą dla Twojego dziecka! Poprzez zabawę z ulubionymi zabawkami, takimi jak pociąg czy pluszowa panda, maluch nie tylko nauczy się poprawnej artykulacji, ale także wzmocni umiejętności językowe i rozwój mowy.

Opis zabawy

Rozpocznij od pokazania dziecku, jak prawidłowo wymawiać głoskę [p]. Zademonstruj, jak to robisz i zachęć malucha do naśladowania. Jeśli napotyka trudności, delikatnie złącz jego wargi palcami, aby pomóc w prawidłowej artykulacji. Następnie wybierz zabawki, których nazwy zaczynają się na [p], takie jak pociąg, pluszowa papuga czy panda. W trakcie zabawy podkreślaj pierwszą sylabę tych słów, np. "po-ciąg", "pa-pu-ga". Zachęcaj dziecko do powtarzania sylab: "pa", "pe", "pi", "po", "pu". Nawet jeśli początkowo jest to trudne, regularne ćwiczenia pomogą w opanowaniu prawidłowej wymowy. Tego rodzaju zabawa stymuluje lewą półkulę mózgu, odpowiedzialną za rozwój mowy.

Ćwiczenia z głoską [p] poprzez zabawę z ulubionymi zabawkami to ciekawa metoda wspierania rozwoju mowy u dzieci. Regularne powtarzanie sylab i wyrazów zaczynających się na [p] wzmacnia umiejętności artykulacyjne i fonetyczne malucha. Dzięki temu dziecko nie tylko poprawia swoją wymowę, ale także rozwija zdolności językowe i komunikacyjne.

Co potrzebujesz do zabawy

  • Dwie zabawki, których nazwy zaczynają się na [p], np. pociąg i pluszowa papuga lub panda

Poznaj naszych ekspertów

dr Magdalena Bednarczyk

Neurologopedka dziecięca, Warszawski Uniwersytet Medyczny, warszawskie szpitale dziecięce

dr Anna Kloze

Fizjoterapeutka dziecięca, AWF w Warszawie

mgr Paulina Chmurska

Pedagożka muzyki, Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie

mgr Justyna Hermaniuk

Psycholożka dziecięca, Instytut Matki i Dziecka w Warszawie

dr Jolanta Stępowska

Fizjoterapeutka dziecięca, Centrum Zdrowia Dziecka

Kamil Kasiak

Ratownik medyczny, Zespoły Ratownictwa Medycznego, współautor kampanii "Bezpieczny Maluch"

dr Joanna Chomicz-Wlazły

Fizjoterapeutka dzięcięca, terapeutka zajęciowa, AWF w Warszawie, założycielka Fizjosensorycznie

mgr Joanna Zdybel

Ortoptystka, Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Ortoptycznego, współzałożycielka Centrum Dobrego Widzenia OQLARY OQLARKI w Warszawie

dr Ewa Miśko-Wąsowska

Pediatrka, Klinika Gastroenterologii i Żywienia Dzieci, Warszawski Uniwersytet Medyczny

dr Monika Jodłowska

Doradczyni laktacyjna, Warszawski Uniwersytet Medyczny, AWF w Warszawie